Time24.ro - Ceasuri de mana online

18.12.12

NAVOMODELELE MELE


In copilaria mea .petrecuta in intregime in regimul Ceausescu. existau  niste "Case ale Pionierilor" care aveau niste clase care se numeau "cercuri" ex: aeromodele; automodele ;rachetomodele; navomodele; radio; chitara;radioamatori;dans     modern etc.Scriu despre aceste lucruri la timpul trecut.pentru ca toate acestea nu mai exista. Incepand cu 1990 ianuarie  toate astea au devenit istorie gratie conducatorilor acelor vremuri care au considerat ca educatia copiilor nu mai este pe primul plan .ci dorinta lor de a se imbogati prin orice mijloc. chiar prin vanzarea acelor spatii care pana atunci arau alocate acestui scop.V-am spus toate aceste lucruri pentru ca si eu .incepand cu clasa a doua .am activat la cercul de navomodele la clasa profesorului Anghel Gheorghe care era maestru emerit al sportului. Iata cateva dintre machetele; pe care le mai am acasa.




















 Toate machetele sunt realizate la scara dupa planuri de revista sau planuri de constructie. Materialele din care sunt confectionate navomodelele sunt cat mai apropiate de materialele din care au fost realizate navele reale. pentru a fi cat mai aproape de realitate. atat velele .cat si alte componente sunt imbatranite artificial.cum ar fi: velele corabiilor sunt fierte in ceai.uscate.apoi apretate. La fel tunurile sunt incalzite la rosu si racite in ulei auto ars. astfel se obtine o brunare care face ca tunul sa semene .cu un tun real. Scripetii .de marimea unui bob de orez au cate 2-3 gauri .si un canal de jur imprejur. Pentru realizarea acestor machete este nevoie in primul rand de o mare rabdare pe care ti-o educi in timp .Machetele din pozele de mai jos au fost toate medaliate in competitii nationale cu aur si argint in perioada 1980-1988.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu